Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Μια Νέα Ανατολή, Ένας Νέος Ρόλος....





Πιστέ αλλά διστακτικέ (κατρουλιάρη!) αναγνώστη μου, Θανάση, όπως ίσως θα έχεις αντιληφθεί από την περιφρόνηση με την οποία κοιτάζει η 12χρονη κόρη σου το κινητό σου τηλέφωνο, παρόλο που το αγόρασες πρόπερσι, ζούμε σε μια εποχή που ένας άνθρωπος με μέτρια ευφυΐα, όπως εμείς, αδυνατεί να προλάβει ή να αντιληφθεί τις κοινωνικές εξελίξεις που συντελούνται εν τη αδρανεία του. Ένα μόνο φτωχό μυαλό μας δικαιολόγησε ο Παντοδύναμος, κι αυτό έχει ήδη καεί από όσα συμβαίνουν γύρω του και πρέπει να αντιμετωπίζει καθημερινά.

Έτσι, στρεφόμαστε προς κάθε λογής κοσμοθεωρία, πίστη ή δόγμα, προκειμένου να βρούμε ένα μέρος όπου θα μας πουν ότι όλα είναι τελικά καλά και να μην ανησυχούμε, διότι ο Πανάγαθος, ο Μαρξ, οι Ελοχίμ, το Ιπτάμενο Μακαρονοτέρας, ο Δαλάι Λάμα, ο Τσίπρας ή ο Ντάρθ Βέντερ θα φροντίσουν για την ασφάλειά μας και την ψυχική μας γαλήνη.

Δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ντρέπεσαι, καλέ μου Θανάση. Αν εξαιρέσουμε ένα σοβαρό ποσοστό της Ανθρωπότητας που διαθέτει τη λογική μιας αμοιβάδας που πέρασε μαγουλάδες στα νιάτα της, οι υπόλοιποι είμαστε απλοί άνθρωποι που προσπαθούμε να βρούμε τις λύσεις που θα μας εξασφαλίσουν άλλη μια μέρα πάνω στη Γη, χωρίς έγνοιες και σκοτούρες που θα μας έστελναν μια ώρα αρχύτερα σε τόπους χλοερούς και μυρωμένους.

Το αν θα καταλήξει τελικά κάποιος να γίνει καλόγερος, συνδικαλιστής, Χάρε Κρίσνα, οικολόγος ή Τέκτονας, εξαρτάται από ένα πλήθος κομβικών σημείων που θα συναντήσει στη ζωή του και από τα «εργαλεία» με τα οποία θα μπορέσει να επεξεργαστεί τις επιλογές που του προσφέρονται για να πάρει κάποιες αποφάσεις για τη ζωή του και τα «θέλω» του.

Προσωπικά δεν βλέπω τη ζωή μου σαν μια προϋπάρχουσα ταινία όπου η συνείδησή μου απλά «πηδάει» από στιγμιότυπο σε στιγμιότυπο (οι φίλοι μας οι Ισλαμιστές το λένε «Κισμέτ»), αλλά (παρόλα αυτά) είμαι πεπεισμένος ότι οι αποφάσεις που θα πάρω στο μέλλον αποτελούν μια συνάρτηση όλων των εμπειριών που είχα σε αυτή τη ζωή.

Ίσως αυτές οι αποφάσεις μου να φαίνονται ακατανόητες ή βλακώδεις σε έναν ιθαγενή του Αμαζονίου ή σε ένα Ινδό φακίρη, αλλά είναι οι μόνες που μπορώ να πάρω, μέσα στο πολιτισμικό και μορφωτικό πλαίσιο στο οποίο γαλουχήθηκα και κινήθηκα εδώ και πάνω από μισό αιώνα.

Πες με «μούχλα» και «ξενέρωτο», αλλά οι New Age προσεγγίσεις πολλών συνανθρώπων μας σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής μας με αφήνουν παγερά αδιάφορο (ή έστω, μόνο ακαδημαϊκά ενδιαφερόμενο), θεωρώντας ότι για να βγάλεις μια άκρη από τις θεωρίες του Reiki, του Dazira Narada και άλλων Ανατολίτικων κοσμοθεωριών, πρέπει όχι απλά να παρακολουθήσεις κάποιο τριήμερο σεμινάριο μαζί με 25 φευγάτες κοπελίτσες, αλλά να αλλάξεις εκ βάθρων την ύπαρξή σου και την πολιτισμική σου ταυτότητα, πράγμα μάλλον αδύνατον.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, υπό την ιδιότητα του Τέκτονα, παραμένω δύσπιστος στο βάφτισμα μέσα στην Τεκτονική κολυμπήθρα πολλών μεταφυσικών θεωριών των αγαπημένων μου αδελφών, που προέρχονται από την τάση που έχει ο καθένας μας να συγκεντρώνει όλες του τις εσωτερικές αναζητήσεις μέσα στο ίδιο τσουβάλι.

Για παράδειγμα, δεν μπορώ να δεχτώ ότι ο Ελευθεροτεκτονισμός έχει τις καταβολές του στα αρχαία Αιγυπτιακά και Ελευσίνια Μυστήρια. Δηλαδή, βρε αδέλφια, σε όποια στιγμή της ανθρώπινης Ιστορίας κάποιος έβαζε μια πελεκημένη πέτρα πάνω στην άλλη αποκτούσε Τεκτονική συνείδηση; Ή όταν μια ομάδα ανθρώπων μετέδιδαν τη μεταφυσική τους Γνώση σε άλλους, δια της μυητικής οδού, θεωρούσαν τον εαυτό τους μέρος του ίδιου συμβολικού-φιλοσοφικού ρεύματος με τους Ελευθεροτέκτονες του 18ου αιώνα;

Σύμφωνοι, ο Ελευθεροτεκτονισμός δεν προήλθε εκ παρθενογενέσεως, αλλά το κύριο χαρακτηριστικό του υπήρξε πάντοτε η Ελευθερία του πνεύματος, η Ισότητα μεταξύ των Ανθρώπων και το πράττειν το Καλόν απολύτως, για κάθε συνάνθρωπό μας. Ποιες από αυτές τις ποιότητες υπήρξαν κοινές με το Αιγυπτιακό Ιερατείο; Τι σχέση μπορεί να έχει ο Διαφωτισμός με τα Αιγυπτιακά ή τα Κελτικά μυστήρια;

Και δεν μπορώ Θανάση μου, παρά να αναρωτηθώ αν τελικά αυτές οι μεταφυσικές ανησυχίες (οι οποίες θα ήταν απόλυτα σεβαστές ως παράλληλες, αλλά όχι προσδιοριστικές ιδιότητες ενός Τέκτονα) αφαιρούν από την Τεκτονική Αδελφότητα σημαντικές ποσότητες ενέργειας, οι οποίες θα μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά στο ρόλο του Ελευθεροτεκτονισμού στην Κοινωνία μας.

Όσο η εξίσωση της λειτουργίας της Ανθρωπότητας καθίσταται πιο πολύπλοκη, τόσο η ομφαλοσκοπική μας στάση και η διστακτικότητα της Τεκτονικής Αδελφότητας να ανοιχτεί και να προσδιορίσει κάποιες Κοινωνικές θέσεις και αξιώματα προς όφελος των συνανθρώπων μας, επιβάλλεται να αναθεωρηθεί και η φιλοσοφία μας να γίνει πιο Ανθρωποκεντρική, σε αρμονία με τους πραγματικούς ιδρυτικούς σκοπούς του Τεκτονισμού.

Άλλωστε, κανένας θρησκευτικός Ταλιμπάν δεν κατάφερε ποτέ να κατηγορήσει τον Τεκτονισμό για τη συμβολική του φύση και τα κοινωνικά του «πιστεύω» και προσωπικά αρνούμαι να απολογηθώ σε οποιονδήποτε για την τάση κάποιων φίλτατων αδελφών να μπλέκουν τη φιλοσοφία με τις μεταφυσικές τους κοσμοθεωρίες, ενώ ταυτόχρονα μένουν ικανοποιημένοι ΜΟΝΟ με αυτή τους τη δραστηριότητα.

Γνωρίζοντας ότι το νεοεκλεγέν Συμβούλιο της ΜΣΤΕ περιλαμβάνει σοφούς και αγαπημένους αδελφούς, οι οποίοι με τη στάση ζωής που έχουν επιδείξει μέχρι σήμερα, έχουν δώσει φωτεινά παραδείγματα σε εμάς τους ταπεινούς αδελφούς τους, νοιώθω αισιόδοξος ότι θα δω τον Ελληνικό Ελευθεροτεκτονισμό να αποκτάει σύντομα τη θέση που του αξίζει στην Ελληνική Κοινωνία.

Υ.Γ. (12/1/2013):  Μετά το διάλογο που υπήρξε στα σχόλια που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω, θεωρώ ότι πρέπει να διευκρινήσω κάποια πράγματα που ίσως δημιουργούν σύγχιση στους μη παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Ναι, ο Τεκτονισμός είναι μυητικός θεσμός, μυσταγωγικός και εκ της φύσεώς του και εσωτερικός. Έχει να κάνει με τους ψυχικούς δεσμούς που αναπτύσσονται μεταξύ των Τεκτόνων αδελφών και με αυτό που αποκαλούμε "Τεκτονικό Εγρηγορός". Έχει να κάνει με τη συντριβή του Εγώ μας, για χάρη της ενσωμάτωσής μας στην Παγκόσμια Συνείδηση και της προσέγγισής μας στο Φως της Αληθείας. Όμως, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν είναι δυνατόν κάθε δοξασία, κάθε μυστικιστική αναζήτηση και κάθε μεταφυσική ανησυχία του καθένα μας να προσπαθεί να βρει πρόσφορο έδαφος, για να αναπτυχθεί μέσα στην Τεκτονική Αδελφότητα.

Παρατηρώ ότι η ανοχή σε όλες αυτές τις τάσεις και πολύ περισσότερο, η αποκλειστική ενασχόληση κάποιων με αυτές τις αναζητήσεις, έχουν φθάσει να εκφράζονται από ορισμένους αδελφούς, είτε με μια εκδήλωση Αυθεντίας που δεν αρμόζει στο Τεκτονικό Ιδεώδες ("μη μιλάς, δεν ξέρεις, θα μάθεις μόνο αν ασχοληθείς"), είτε με πλήρη αδιαφορία για κάθε τι τεκταινόμενο στη θύραθεν Κοινωνία. Η προσωπική μου αγωνία είναι ότι η όποια αδυναμία μας να αφουγκαστούμε και να δώσουμε το στίγμα μας στους συνανθρώπους μας, θα μας απομονώσουν σαν κάτι το γραφικό, το άχρηστο, το αναχρονιστικό και (αν πιστέψουμε τους Ταλιμπάν της γειτονιάς μας) το επικίνδυνο.

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αδ.: μου, για άλλη μία φορά βλέπω να εκφράζεις απόλυτα τα συναισθήματα και τις σκέψεις όλων μας. Ολοι μας ελπίζουμε στο καλύτερο, με το νέο Μεγάλο Συμβούλιο.
ΜΤΤΑΑ
ΓΚΘ

arkas είπε...

<>
ΤΙ ΝΑ ΠΩ; Α.Ρ.Ι.Σ.Τ.Α.!!!!

Ανώνυμος είπε...

Μου άρεσε πολύ το συγκεκριμένο κείμενο. Έχω όμως μια απορία: Όντως η εξίσωση της λειτουργίας της Ανθρωπότητας καθίσταται πιο πολύπλοκη, τόσο που εγώ θα την αποκαλούσα ίσως και χαοτική. Θεωρείτε ότι ο Τεκτονισμός θα έπρεπε να ανοιχτεί στην αμύητη κοινωνία περισσότερο? Μήπως αυτό επιφέρει ρωγμές στο οικοδόμημα του που εδώ και αιώνες χτίζει? Την διαφύλαξη δηλαδή της σοφίας, της ηθικής και των αξιών? Μήπως ένα τέτοιο "άνοιγμα" μολύνει ένα μέρος του με την σαπίλα και την παρακμή που μαστίζει το μεγαλύτερο μέρος της αμύητης κοινωνίας? Και εν τέλει οι Τέκτονες τιθόμαστε εν τάξει τόσο μέσα στην Στοά μας, όσο και πνευματικά απέναντι στην αναζήτηση του Φωτός. Πως θα μπορούσε η χαοτική λοιπόν λειτουργία της ανθρωπότητας να εναρμονιστεί και να τεθεί "εν τάξει"? .ΑΚ.60.

GREEK MASON είπε...

Ordo ab Chao, αδ.: μου. Άλλωστε, η Μεγάλη Ανατολή της Γαλλίας, εδώ και 120 χρόνια έχει δώσει χιλιάδες παραδείγματα για το πως οι Τέκτονες μπορούν πραγματικά να αλλάξουν την Κοινωνία μας.

Ανώνυμος είπε...

Ίσως μπορούμε να πειραματιστούμε και να δούμε αν θα έχουμε θετικά αποτελέσματα. Μάλλον Αδελφέ μου έχετε δίκιο. "Δε θα μπορέσουμε να ανακαλύψουμε ποτέ νέους ωκεανούς, αν δεν έχουμε το κουράγιο να χάσουμε από τα μάτια την ακτή" τάδε έφη Λόρδος Baden Powell Αρχιπρόσκοπος του κόσμου και Αδελφός !!! .ΑΚ.60.

Ανώνυμος είπε...

ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΟΧΙ ΔΙΟΤΙ ΦΩΝΑΖΩ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΙΟ ΕΥΑΝΑΓΝΩΣΤΟ.

"Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, υπό την ιδιότητα του Τέκτονα, παραμένω δύσπιστος στο βάφτισμα μέσα στην Τεκτονική κολυμπήθρα πολλών μεταφυσικών θεωριών των αγαπημένων μου αδελφών, που προέρχονται από την τάση που έχει ο καθένας μας να συγκεντρώνει όλες του τις εσωτερικές αναζητήσεις μέσα στο ίδιο τσουβάλι."

ΤΡΑΓΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ Ο ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΤΟ ΒΟΘΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΙΝΙΑ. ΧΑΣΑΤΕ ΚΑΘΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ "ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ", ΤΟ "ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟ" ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΞΑΤΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ (ΝΑ ΞΕΜΑΛΛΙΑΖΕΣΤΕ, ΚΑΛΥΤΕΡΑ) ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΨΗΦΙΣΕΙ ΠΟΙΟΝ.

Για παράδειγμα, δεν μπορώ να δεχτώ ότι ο Ελευθεροτεκτονισμός έχει τις καταβολές του στα αρχαία Αιγυπτιακά και Ελευσίνια Μυστήρια.

ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΤΕΙΣ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ ή ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ.

"Δηλαδή, βρε αδέλφια, σε όποια στιγμή της ανθρώπινης Ιστορίας κάποιος έβαζε μια πελεκημένη πέτρα πάνω στην άλλη αποκτούσε Τεκτονική συνείδηση;"

ΑΠΛΑ ΠΑΙΔΙΚΟ.

"Ή όταν μια ομάδα ανθρώπων μετέδιδαν τη μεταφυσική τους Γνώση σε άλλους, δια της μυητικής οδού, θεωρούσαν τον εαυτό τους μέρος του ίδιου συμβολικού-φιλοσοφικού ρεύματος με τους Ελευθεροτέκτονες του 18ου αιώνα;"

ΑΝ ΗΞΕΡΕΣ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΜΥΗΣΗ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕΣΑ ΣΟΥ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΑΝΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ, ΜΑΖΕΥΕΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ "ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΚΑΛΟ" ( ; ), ΚΙ ΕΧΕΤΕ ΠΛΗΡΗ ΑΓΝΟΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ (ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΑΠΕΜΠΟΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΜΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΟΙΩΜΕΝΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ).

συνεχίζεται ...

Ανώνυμος είπε...

"Και δεν μπορώ Θανάση μου, παρά να αναρωτηθώ αν τελικά αυτές οι μεταφυσικές ανησυχίες (οι οποίες θα ήταν απόλυτα σεβαστές ως παράλληλες, αλλά όχι προσδιοριστικές ιδιότητες ενός Τέκτονα) αφαιρούν από την Τεκτονική Αδελφότητα σημαντικές ποσότητες ενέργειας, οι οποίες θα μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά στο ρόλο του Ελευθεροτεκτονισμού στην Κοινωνία μας."

ΑΓΑΠΗΤΕ, ΜΠΗΚΑΤΕ ΣΤΟΝ ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΝΕΤΕ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡ-ΜΠΡΙΖ ΣΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ; ΦΟΡΑΤΕ BLACK-TIE, ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ -ΑΛΛΟΙΩΜΕΝΑ- ΤΥΠΙΚΑ, ΕΧΕΤΕ ΠΑΝΩ ΣΑΣ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 3000 ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ, ΓΑΛΟΝΙΑ, ΑΛΥΣΙΔΕΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ (ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ... ΕΓΩΙΣΜΟ ΣΑΣ), ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΔΩΡΕΕΣ ΣΕ ΙΔΡΥΜΑΤΑ; ΕΧΕΤΕ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕ ΜΙΑ ΝΤΟΥΖΙΝΑ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΤΟΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ... ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;

"επιβάλλεται να αναθεωρηθεί και η φιλοσοφία μας να γίνει πιο Ανθρωποκεντρική, σε αρμονία με τους πραγματικούς ιδρυτικούς σκοπούς του Τεκτονισμού."

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ-ΕΓΩΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΑΠ' ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ... ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ. Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΙΔΡΥΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΥ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ; (ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΗΛΩΣΕ Ο ΑΛΛΟΣ "σεβάσμιε, τρεξ' το σήμερα γιατί έχει champions league", ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΒΙΑΖΟΤΑΝ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΤΟΥΣΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ).

"για την τάση κάποιων φίλτατων αδελφών να μπλέκουν τη φιλοσοφία με τις μεταφυσικές τους κοσμοθεωρίες, ενώ ταυτόχρονα μένουν ικανοποιημένοι ΜΟΝΟ με αυτή τους τη δραστηριότητα."

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ;
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ;
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΠΕΡΝΑΣ ΤΑ ΟΣΑ ΠΕΡΝΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ (ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΕΡΝΑΣ, ΔΙΟΤΙ ΝΑ ΤΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΟΤΙ "ΠΗΡΑΝ ΤΗ ΜΥΗΣΗ" (!!!) -ΝΑ ΓΕΛΑΣΩ ή ΝΑ ΚΛΑΨΩ- ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ;

"Γνωρίζοντας ότι το νεοεκλεγέν Συμβούλιο της ΜΣΤΕ περιλαμβάνει σοφούς και αγαπημένους αδελφούς, οι οποίοι με τη στάση ζωής που έχουν επιδείξει μέχρι σήμερα, έχουν δώσει φωτεινά παραδείγματα σε εμάς τους ταπεινούς αδελφούς τους, νοιώθω αισιόδοξος ότι θα δω τον Ελληνικό Ελευθεροτεκτονισμό να αποκτάει σύντομα τη θέση που του αξίζει στην Ελληνική Κοινωνία."

Οκ! ΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΙΚΗΤΕΣ, ΑΡΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ. ΤΕΛΙΚΑ, ΕΧΕΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ Η ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ; ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ, ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ. Οκ! ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΑΝΗΚΩ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΜΣΤΕ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΕΜΣΤΕ, ΘΑ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΩ. ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΙΚΤΟ, ΕΠΙΣΗΣ (ΤΙ ΑΣΤΕΙΟ ΚΙ ΑΥΤΟ ... ΑΡΣΕΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΘΥΛΗΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ... ΚΟΙΝΑ ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΙ ΜΥΗΣΕΙΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ... ΙΣΟΙ. ΝΑΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ. ΙΔΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ. ΑΛΛΑ ΤΙ ΛΕΩ ΤΩΡΑ ...)

ΤΗ ΘΕΣΗ ΣΑΣ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΤΗΝ ΕΧΕΤΕ ΗΔΗ. ΚΑΤΙΝΙΕΣ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΤΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ, ΤΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΩ, ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΓΙΑ ΜΥΗΤΡΑ (!!!) ΕΞΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ, ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΥΣΙΑ, ΚΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΘΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ ΤΟ "ΘΕΑΘΗΝΑΙ" ΤΟΥ ΠΟΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΟΠΟΥ "ΜΙΛΑΝΕ ΟΛΟΙ"...

ΕΔΟΥΑΡΔΟΣ

GREEK MASON είπε...

Aγαπητέ Εδουάρδε, με όλα όσα προσπάθησες να πεις, νομίζω ότι τελικά δεν κατέληξες πουθενά πέρα από το "Εγώ δεν ανήκω πουθενά γιατί είμαι πολύ Εσωτεριστής για τα μούτρα σας και τα τυπικά σας και τις απόψεις σας τις θεωρώ παιδαριώδεις γιατί δεν ξέρετε τι σας γίνεται".

Διόρθωσέ με αν παρέλειψα κάποιο άλλο από τα μηνύματά σου, αλλά τελικά η στάση σου μου θυμίζει κάποιες "συνιστώσες" γνωστού πολιτικού σχηματισμού, που έχουν φτάσει να τα βάζουν με τον εαυτό τους, όταν δεν βρίσκεται άλλος εκεί κοντά να ξεσπάσουν.

Εναλλακτικά, απλά δεν είσαι Τέκτων, είσαι ένας (καθόλα σεβαστός) εσωτεριστής που δεν σου έκανε η υπάρχουσα δομή του Ελευθεροτεκτονισμού και πήγες παραπέρα. Καλά έκανες που πήγες, το ύφος σου δεν συνάδει με εμάς τους ξενέρωτους, οπότε, κάνε μου τη χάρη και αναφέρσου σε αυτά μόνο που σε αφορούν και όχι σε αυτά που δεν σου έκαναν.

Ετσι, για να γλυτώσουμε και από λίγα αρνητικά vibes, αρκετά δεχόμαστε από πυροβολημένους συμπολίτες μας καθημερινά...

Ανώνυμος είπε...

Δεν μου απαντάς επί της ουσίας, όμως. Ίσως επειδή συμφωνείς αλλά άλλοι λόγοι δεν σε αφήνουν να το δηλώσεις, ή ίσως επειδή δεν κατάλαβες τι λέω.

Τα συνοψίζω :

Ο Τεκτονισμός είναι ΜΥΗΤΙΚΟΣ οργανισμός ή όχι; Αν ναι, προς τί η μύηση; Ένα τέτοιο "θεατρικό δρώμενο" (ειδικά του 1ου σ.β.) είναι απαραίτητο, απλώς, για να γίνεις κάτι σαν φιλόπτωχο ταμείο; Μύηση-Μυστήρια κλπ, το 'χουμε το θέμα ή όχι;

Γιατί πρέπει να πιστεύεις σε Θεό και σε αθανασία της ψυχής αν ΔΕΝ πρόκειται να ασχοληθείς με Εσωτερισμό, αλλά με δωρεές σε ιδιώτες και ιδρύματα;

Για τις λοιπές παρατηρήσεις σου:

"Διόρθωσέ με αν παρέλειψα κάποιο άλλο από τα μηνύματά σου,"

Θεωρείς πως έγραψα στο blog για να παραπονεθώ ή για να "πουλήσω μούρη"; ως τί; άγνωστος μεταξύ αγνώστων;

"Εναλλακτικά, απλά δεν είσαι Τέκτων, είσαι ένας (καθόλα σεβαστός) εσωτεριστής που δεν σου έκανε η υπάρχουσα δομή του Ελευθεροτεκτονισμού και πήγες παραπέρα. "

Once a mason, always a mason, εκτός αν κοπεί η σύνδεση με το εγρηγορός κατόπιν ειδικής διαδικασίας. Σωστό ή λάθος;

Τελικά, εσωτερισμός και τεκτονισμός έχουν σχέση; Μήπως είχαν στο παρελθόν, αλλά κατόπιν ο Τ. το γύρισε στο "θεαθήναι" και στο φιλόπτωχο;

Εδουάρδος

GREEK MASON είπε...

Κατ'αρχάς, δεν έκανα καμία μνεία για τη φιλόπτωχη δραστηριότητα των Τεκτόνων, ούτε για την ελεημοσύνη των φαναριών. Αυτά μόνο μας λείπουν για να είμαστε μια προοδευτική κοινωνία;

Αν κάποια στιγμή είχες την τύχη να ακούσεις την ομιλία του Ενδοξ.: αδ.: Σπύρου Παϊζη για την επιρροή του Γαλλικού Τεκτονισμού στα δρώμενα της Γαλλικής Κοινωνίας, μια και όλες οι φιλεργατικές και κοινωνικές αλλαγές που έγιναν στη Γαλλία ξεκίνησαν μέσα από τη Μεγάλη Ανατολή της, τότε ίσως να μπορέσεις να αντιληφθείς ότι ο Τεκτονισμός ήταν, είναι και παραμένει ένα κίνημα Διαφωτισμού, ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ και αυτοί ήταν οι ιδρυτικοί του στόχοι τον 18ο αιώνα.

Η μυητική διαδικασία έχει να κάνει με τον ίδιο μας τον εαυτό. Δεν είπα ότι πρέπει να εγκαταλείψει κανείς τις αναζητήσεις του για χάρη του Κοινωνικού ρόλου του Τεκτονισμού (ο οποίος έφτιαξε ολόκληρα Εθνη στο παρελθόν), αλλα να καταλάβουμε ότι έχουμε επιδοθεί σε ατελέσφορες ομφαλοσκοπήσεις και η Κοινωνία θα μας αφήσει πίσω της σαν κάτι το γραφικό και το άσχετο με αυτήν.

Πόσο δύσκολο είναι να ισορροπήσουμε το ρόλο μας και να μην χαθούμε στον νεροχύτη της Ιστορίας;

Αυτλα τα λίγα αγαπητέ μου...


GREEK MASON είπε...

A! και κάτι άλλο...

Ο Τεκτονισμός είναι Μυσταγωγικός και ΟΧΙ Μυστηριακός θεσμός... Ελπίζω να αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά...

Ανώνυμος είπε...

Μεγάλη ένταση στον πιο πάνω διάλογο ... δημιουργεί σύγχυση σε αμύητους όπως ο γράφων...Είναι δυνατόν να υπάρχει τόσο διαφορετική προσέγγιση για τους στόχους και την πορεία του Τ. ?

Κάποιους από εμάς, θα τους ενδιέφερε να ενταχθούν στην αδελφότητα με σκοπό να βοηθήσουν στην εξέλιξη της κοινωνίας, χρησιμοποιώντας τον ορθό λόγο, την βελτίωση του εαυτού μας , την αγάπη για την εξέλιξη και την αγάπη για τον πλησίον .

Να το ξεχάσουμε ? Η εντασσόμενοι θα πνιγούμε στον εσωτερισμό ? ....

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΡΗΝΗ ΥΜΙΝ Αδ.΄.
Προφανώς ο Εδουάρδος απογοήτευθηκε από αυτά που βρήκε ή δεν βρήκε μέσα στον Τ.΄.και επέλεξε άλους δρόμους.
Τώρα στο τελευταίο σχόλιο:
Αγαπητέ φίλε αν δεν έχεις την προδιάθεση δεν πνίγεσαι στον εσωτερισμό εντασσόμενος στην Τ Αδελφότητα οπότε αν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το ενδιεφέρον σου είναι η βελτίωση του ΕΓΩ σου και τα υπόλοιπα που περιγράφεις όπως επίσης και η πνευματική σου ανέλιξη τότε σίγουρα θα βρείς τις κλείδες μεσα στην Αδελφότητα.
Βέβαια πολλές φορές θα απογοητευθείς από αυτά που θα συναντήσεις αλλά θέλει ανοχή και καρτερια η όποιαδήποτε εξέλιξη.

Ανώνυμος είπε...

Αναφέρεις λέξεις όπως : "προοδευτική κοινωνία", "φιλεργατικές και κοινωνικές αλλαγές", "ο Τεκτονισμός ήταν, είναι και παραμένει ένα κίνημα Διαφωτισμού, ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ".

Πολιτικό κόμμα είναι ο Τεκτονισμός;

Και για όλα όσα αναφέρεις, χρειάζεται κάποιος να πιστεύει σε Θεό, να δέχεται την αθανασία της ψυχής, να φοράει μαύρο κοστούμι στις συνεδρίες, να γεμίζει παράσημα, να τσακώνεται για θέσεις και αξιώματα, να πληρώνει(;!) για να πάρει βαθμό (ο βαθμός τί υποδηλώνει, αλήθεια; τις, προκαθορισμένες ίσως, απόψεις για το τί είναι προοδευτική κοινωνία;).

Αν ο Τ. θέλει να έχει άποψη (έως και λόγο ύπαρξης) σχετικά με : "προοδευτική κοινωνία" και "φιλεργατικές και κοινωνικές αλλαγές", για ποιο λόγο απαγορεύει πολιτικές συζητήσεις κατά τις συνεδρίες ή ακόμη και στον πρόναο;

Η Μύηση (θα έπρεπε να) ανοίγει κανάλι επικοινωνίας με το μέσα μας αλλά και με τον κόσμο που υπάρχει πέραν της ύλης. Ο εσωτερισμός έχει να κάνει με αυτή την αλήθεια που υφίσταται μέσα μας, ενώ ο μυστικισμός έχει να κάνει με την ένωσή μας, ως άτομα, με το Θείον. Όλα αυτά εσείς τα βλέπετε "ατελέσφορες ομφαλοσκοπήσεις" και ο σκοπός του Τ. είναι να μας κάνει "μάχιμους" που κατεβαίνουν σε διαδηλώσεις για "προοδευτική κοινωνία";

Μα πως θα κρατήσεις αυτήν την κοινωνία, αν τη φτιάξεις, όταν ο ίδιος μέσα σου δεν γνωρίζεις ποιος είσαι, από που έρχεσαι, που πας και ποια η θέση σου στο -και η σχέση σου με το- Σύμπαν;

@ Ανώνυμος
αναφέρεις : "εντασσόμενοι θα πνιγούμε στον εσωτερισμό ?".

Γνωρίζεις και θεωρείς κακό τον Εσωτερισμό ή έχεις κάποια κενά ως προς την κατανόησή του;

Για να μάθεις να "χρησιμοποιείς τον ορθό λόγο", και για "την αγάπη για τον πλησίον", χρειάζεσαι τον Τ.;

Δηλαδή, αν σου πω να χρησιμοποιήσεις το μυαλό σου και την κοινή λογική (ως προς τον ορθό λόγο) ή να μιλήσεις με έναν ορθόδοξο παπά -που να γνωρίζεις πως δεν είναι λαμόγιο- (για την αγάπη προς τον πλησίον) θα απέχω πολύ από αυτό που ζητάς;

Εδουάρδος

GREEK MASON είπε...

Αγαπητέ Εδουάρδε, το γεγονός ότι (όπως δήλωσες) ΔΕΝ ανήκεις σε κάποιο Τάγμα (προφανώς όλα τα Τάγματα δεν σε ικανοποιούσαν, ή για κάποιο λόγο δεν τα ικανοποιούσες εσύ), καταδεικνύει ότι έχεις a priori μια εχθρική στάση απέναντι σε αυτά.

Θα σου έλεγα να εξετάσεις πιο προσεκτικά τη φύση και την φιλοσοφία του Τεκτονισμού, που "ουδέν θέτει όριον εις την αναζήτησιν της Αληθείας".

Αλλά ποια είναι αυτή η Αλήθεια, φίλε μου; Είναι το φως της Γνώσεως και έχει να κάνει με τη ζωή σου και ΟΧΙ με το Επέκεινα, με το οποίο ασχολείται η κάθε Θρησκεία, διά του Δόγματος και της Αποκαλύψεως. Συνεπώς, μην κολλάς στην αποδοχή της Ύπαρξης ενός Υπέρτατου όντος. Άλλωστε, τα περί Αθανασίας της Ψυχής δεν αναφέρονται ΠΟΥΘΕΝΑ στα επίσημα έγγραφα του Τεκτονισμού.

Σωστά λες για την απαγόρευση των πολιτικών συζητήσεων. Είναι κι αυτό κάτι που αυθαίρετα έχει φιμώσει κάθε ανησυχία που έχουμε για τις Κοινωνικές εξελίξεις και πρέπει να αλλάξει με κάποιον συμπεφωνημένο τρόπο. Άλλο η πολιτική συζήτηση και άλλο ένα σχόλιο των Τεκτόνων για τη συστηματική ύπνωση του λαού, την έλλειψη ουσιαστικής Παιδείας και το ελλειματικό ισοζύγιο εντιμότητας της Δημόσιας Διοίκησης.

Εν κατακλείδι, όλα όσα καταμαρτυρούνται εναντίον του Τεκτονισμού, έχουν να κάνουν με (πολλές φορές) άστοχες και περίεργες "εσωτερικές αναζητήσεις" που γίνονται στα "φιλοσοφικά" εργαστήρια (αλήθεια, γιατί "φιλοσοφικά"; Τι "φιλοσοφία" παράγουν που δεν παράγεται ή εξετάζεται από τον Συμβολικό Τεκτονισμό;). Εντατικά φροντιστήρια Αληθείας θεωρούνται, ή στην ουσία έχουν καπελλώσει τη φύση και το Έργο του Τεκτονισμού;

Ιδού λοιπόν πεδίον συζητήσεως λαμπρόν, αλλά ως ανήκον αποκλειστικά σε Τέκτονες, ας το αφήσουμε ήσυχο, σε αυτό το μπλογκ.

GREEK MASON είπε...

...και σε παρακαλώ, μην ξανααναφέρεις τα μαύρα κουστούμια, γιατί κατάντησε βαρετό και θα υποχρεωθώ να σβήσω όλα μας τα σχόλια ως άσχετα. Αν βρεις ένα τάγμα που προτιμάει παστέλ χρώματα, με γεια σου, με χαρά σου...

Ανώνυμος είπε...

Δε νομίζω πως το Διασκεπτήριο, με μια ντουζίνα σύμβολα, σε προετοιμάζει για "κοινωνικές αλλαγές".

Δε νομίζω πως η προετοιμασία του υποψήφιου αλλά και η ίδια η μύηση σε 1ο, σε προετοιμάζει για "κοινωνική ευαισθησία".

Δε νομίζω πως η αποδοχή Θεού και αθανασίας της ψυχής, απαγόρευση θρησκευτικών και πολιτικών συζητήσεων, καθώς και τα εργαλεία αποσυμβολισμού ή το Τυπικό υπάρχουν για τέτοιους λόγους.

Όλα φτιάχτηκαν για πιο εσωτερικούς σκοπούς, αλλά στην πορεία αλλοιώθηκαν.

Ακόμα και το μαύρο κουστούμι, που παρεξήγησες, έχει λόγο που είναι μαύρο (αν κι έγινε πιο "hardcore" ως επιβολή για κουστούμι και όχι π.χ. μαύρο παντελόνι και μαύρο πουκάμισο). Όπως και οι ιερείς φορούν μαύρο ράσο εκτός των λειτουργιών ή οι Δικαστές, σε κάποιες περιπτώσεις, μαύρη τήβενο.

Κι όλα αυτά δεν έχουν να κάνουν με την καλυτέρευση της κοινωνικής ζωής (αυτό έρχεται ως επακόλουθο).

Ο Τ. δεν φτιάχτηκε για να οδηγήσει στη Γαλλική επανάσταση ή για να "μεταφέρει" στα μέλη του την ελεημοσύνη.

Αυτά προσπάθησα να σου μεταφέρω.

Έχουμε διαφορετική "τεκτονική κοσμοαντίληψη" (επίτρεψέ μου τον όρο), οπότε σταματώ εδώ καθώς, δεν έχουμε κοινή βάση για ανάπτυξη περισσότερης συζήτησης.

Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ για το χώρο και το χρόνο σου. Καλή συνέχεια.

Εδουάρδος

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα.

Επανέρχομαι για να μου διευκρινήσεις κάτι. Αναφέρεις : "να δώσουμε το στίγμα μας στους συνανθρώπους μας,".

Έχω γνωρίσει Τέκτονες που -καλώς ή κακώς- βλέπουν με θετικό μάτι τη Χρυσή Αυγή, αλλά και Τέκτονες που -καλώς ή κακώς- βλέπουν με θετικό μάτι το ΚΚΕ και γενικώς την Αριστερά.

Ποιο από τα δύο είναι το "στίγμα" μας; Πως θα δοθεί προς τα έξω μια κοινή συνισταμένη όταν π.χ. ο ένας βλέπει τα πράγματα πιο "εθνικά" και ο άλλος πιο "ταξικά";

Υ.Γ.: " το γραφικό, το άχρηστο, το αναχρονιστικό και (αν πιστέψουμε τους Ταλιμπάν της γειτονιάς μας) το επικίνδυνο."
... μπορούν να σε χαρακτηρίσουν έτσι όχι μόνο αν ξέρουν πως είσαι/δεν είσαι Τ., αλλά ακόμη κι μάθουν πως σε απασχολούν με ερωτήματα όπως : "υπάρχει Θεός κι αν ναι, ποια η Φύση του", "ποιος είμαι, από που έρχομαι, που πάω;"

Υ.Γ 2: "είτε με πλήρη αδιαφορία για κάθε τι τεκταινόμενο στη θύραθεν Κοινωνία."
... ακόμα και να ήθελε κάποιος να αδιαφορεί για τα σημερινά δεινά, δε νομίζω ότι μπορεί (εκτός αν είναι πολύ πλούσιος και "μέσα στα κόλπα", οπότε, θα βγει κερδισμένος είτε έτσι είτε αλλιώς). Δεν είναι θέμα Τεκτονισμού η "αδιαφορία".

Εδουάρδος

Ανώνυμος είπε...

Με την φράση "θα πνιγούμε στον εσωτερισμό" δεν ήθελα να φανώ επικριτικός σε όποιον επιθυμεί να έχει σχετικές ανησυχίες και ενασχολήσεις. Άλλωστε και ο Τ. (εκτιμώ) ότι ως ένα βαθμό καλλιεργεί τον εσωτερισμό με την λογική της χρήσης του ως εργαλείο βελτίωσης του εαυτού.

Παρόλα αυτά, θα με ενδιέφερε να πιστεύω , ότι η ένταξη κάποιου στην αδελφότητα , πλέον της εσωτερικής ωφέλειας θα είχε και οφέλη προς την εκτός των θυρών,κοινωνία.Δεν θα ήταν πολύ όμορφο μια ομάδα ανθρώπων με κοινές εμπειρίες και έντονες αναζητήσεις να δίνουν εκτός του παραδείγματος και έναν ρυθμό ή μια πρόταση στην κοινωνία ? Δεν θα ήταν πολύ όμορφο όλα αυτά να πηγάζουν από την καθαρή σκέψη , την τάξη , την διάθεση για υποστήριξη όλων όσων έχουν ανάγκη , την ορθολογιστική προσέγγιση κοινωνικών θεμάτων ?

Απεναντίας, η αποκλειστική ενασχόληση με εσωτεριστικά ή παραπλήσια θέματα (επαναλαμβάνω η αποκλειστική), κατά την άποψή μου μειώνει το ενδιαφέρον ενασχόλησης

Α.Δ.

GREEK MASON είπε...

Φίλε Εδουάρδε, όταν ο Αριστοτέλης χαρακτήριζε τον άνθρωπο Πολιτικό Όν, φαντάζομαι ότι δεν είχε στο μυαλό του τον ΣΥΡΙΖΑ ή τη Χρυσή Αυγή, αλλά την τάση του ανθρώπου να μετέχει στα κοινά. Υπ' αυτή την έννοια, μία ανακοίνωση της ΜΣΤΕ ή όποιου άλλου Τάγματος για τα πραγματικά χάλια της Ελληνικής Παιδείας, της υγειονομικής φροντίδας των πολιτών, ή των ενεργειών που πρέπει όλοι μας να προβούμε για να ανακουφίσουμε το συνάνθρωπό μας, είναι πράξεις πολιτικές μεν (στο ευρύτερο πλαίσιο), αλλά όχι κομματικές. Ούτε ένας ανοιχτός έρανος, μια συγκέντρωση φιαλών αίματος υπό την αιγίδα μας (γίνεται μεν, αλλά όχι ανοιχτά) ή η παροχή κάποιων επιστημονικών υπηρεσιών σε φτωχούς συμπολίτες μας θα ήταν κομματικές ενέργειες.

Κατά τη γνώμη μου, αντιτεκτονική συμπεριφορά είναι να σε απασχολεί περισσότερο το 28ο Κεφάλαιο των Morals and Dogma του Pike, από το ότι οι νέοι μας πια δεν γνωρίζουν να γράφουν Ελληνικά και να μην κάνεις τίποτα γι αυτό.

Φίλε Α.Δ., δεν έχεις καθόλου άδικο σε ό,τι γράφεις. Όπως έχω γράψει παλιότερα, θα συναντήσεις πολλές "τάσεις" μέσα σε διάφορες στοές (και αυτή είναι η ομορφιά και η ουσία του Τεκτονισμού). Ψάξε, ρώτα και βρες τη στοά που θα εκφράζει τις αναζητήσεις σου περισσότερο.

GregArchitekton είπε...

ο Τεκτονισμός έχει δανειστεί πολλά στοιχεία τόσο από τα αρχαία μυστήρια, όσο και από άλλες θρησκείες, φιλοσοφικά συτήματα και πολιτικά κινήματα, χωρίς όμως να ταυτίζεται με κάποιο από αυτά. Αυτό διότι αποτελεί μία κίνηση του ανθρώπου προς τα πάνω και όχι το αντίθετο, δεν είναι αποκάλυψη της ''αλήθειας'' σε κάποιους μύστες οι οποίοι έπειτα αποφάσισαν να δημιουργήσουν τα τυπικά για να λυτρώσουν τους ανθρώπους. Εμείς οι τέκτονες δεν πιστεύουμε ότι αν ένας άνθρωπος δεν γνωρίσει το θεσμό μας είναι καταδικασμένος στο πυρ το εξώτερο. Ούτε ότι τα τυπικά μας δεν επιδέχονται αλλαγές κατά τη διάρκεια του χρόνου, απόδειξη για αυτό είναι οι διάφοροι Τύποι ανά τον κόσμο και κανένας από αυτούς δεν θεωρείται ''αιρετικός''.

Ο σκοπός μας δεν είναι η ελευμοσύνη μόνο, ούτε το κήρυγμα της ηθικής. Για αυτά υπάρχουν οι καθαρά φιλανθρωπικοί σύλλογοι και τα κατηχητικά. Εάν όμως ο καθένας άρχιζε να λέει "εγώ ξέρω το πραγματικό νόημα του Τ, μόνο εγώ μπορώ να σας μάθω πώς να διαβάζετε τους πίνακές σας", τότε θα μπορούσαμε να καταλήξουμε και ένα φροντιστήριο όπου θα έχουμε κάποιον γκουρού να μας διδάσκει τι πρέπει να πιστεύουμε και τι όχι.

Νομίζω ότι ο μόνος ορισμός που μπορεί να λάβει ο Τ. είναι αυτός ενός θεσμού που αποσκοπεί στην πνευματική και ηθική καλλιέργεια των μελών του μέσω αλληγοριών και συμβόλων, των οποίων η ερμηνεία δεν είναι στατική (όπως στα φιλοσοφικά στυστήματα και στις θρησκείες) αλλά συνεχής. Τα τεκτονικά σύμβολα δεν μπορούν να παγιώνονται μέσα από κάποια διδαχή, ερμηνεύονται κάθε στιγμή - στην ανθρώπινη ιστορία αλλά και στην ηλικία μας από τη νεότητα προς την ωριμότητα.

Ταυτόχρονα, αποδέχεται και την αυθεντία των μεγάλων ανθρώπων της ιστορίας, αυτή όμως σε μια διαλεκτική σχέση με την προοδευτική ερμηνεία.